Δίαιτες

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τον Πράσινο καφέ

- ola osa prepei na ksereis gia ton prasino kafe 55849 NaturesHouseGR  - Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τον Πράσινο καφέ

Το χάσιμο βάρους μπορεί να είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση. Μάλλον το ξέρουμε όλοι αυτό…
Γι΄αυτό το λόγο, πολλοί άνθρωποι έχουν στραφεί σε διάφορα είδη συμπληρωμάτων διατροφής με σκοπό να γίνονται όλα πιο εύκολα αλλά και πιο σωστά.

Το εκχύλισμα του πράσινου καφέ είναι ένα απ΄αυτά, το οποίο συγκαταλέγεται στα πιο δημοφιλή διαιτητικά συμπληρώματα διατροφής.

Το εκχύλισμα του πράσινου καφέ περιέχει την ουσία με όνομα χλωρογενικό οξύ η οποία πιστεύεται πως παίζει σημαντικό ρόλο στην ελεγχόμενη απώλεια βάρους.

Τι είναι οι πράσινοι κόκκοι του καφέ;

Είναι απλά ωμοί κόκκοι καφέ.

Οι κόκκοι του καφέ είναι απ τη φύση τους πράσινοι, όταν όμως προορίζονται για πώληση, ψήνονται και αυτό τους μετατρέπει στο χρώμα που γνωρίζουμε όλοι, το καφέ. Με το ψήσιμο των κόκκων, δυστυχώς το περισσότερο χλωρογενικό  οξύ χάνεται, έτσι η κατανάλωση του συνηθισμένου μας καφέ δε θα δώσει εξίσου καλά αποτελέσματα.

Πως γίνεται η εξαγωγή του εκχυλίσματος του πράσινου καφέ;

Οι ωμοί κόκκοι του καφέ περιέχουν ποσότητα καφεΐνης η οποία σύμφωνα με έρευνες ενισχύει το μεταβολισμό περίπου 3 με 11%.

Το κύριο ενεργό συστατικό όμως είναι όπως αναφέραμε και παραπάνω το χλωρογενικό οξύ.

Αυτό μπορεί να μειώσει την απορρόφηση των υδατανθράκων από το πεπτικό σύστημα με αποτέλεσμα να μειώνεται το σάκχαρο και οι αυξομειώσεις ινσουλίνης.

Έρευνες σε τρωκτικά έχουν δείξει επίσης πως το χλωρογενικό οξύ έχει τη δυνατότητα να μειώσει το σωματικό βάρος, το λίπος που απορροφάται απ τη διατροφή, το λίπος στο συκώτι και να βελτιώσει τη λειτουργία της λιποδιαλυτικής ορμόνης αδιπονεκτίνη. Άλλες δράσεις του χλωρογενικού οξέου είναι η βελτίωση των επιπέδων χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων που σχετίζονται με καρδιακές παθήσεις.

Τι λένε οι έρευνες πάνω σε ανθρώπους όμως;  Έχουν γίνει αρκετές έρευνες πάνω στο εκχύλισμα πράσινου καφέ. Μία απ΄αυτές περιλάμβανε 30 υπέρβαρα άτομα και διήρκεσε 12 εβδομάδες.

Σε αυτή, υπήρχαν 2 γκρουπ…

το 1ο κατανάλωνε κανονικό στιγμιαίο καφέ, ενώ το 2ο κατανάλωνε τον ίδιο καφέ εμπλουτισμένο με 200mg εκχυλίσματος πράσινου καφέ. Και τα δύο γκρουπ δεν άλλαξαν τίποτα άλλο στη διατροφή και την άσκηση τους.

Το παρακάτω γράφημα δείχνει τις διαφορές βάρους και στα δύο γκρουπ καθ όλη τη διάρκεια της έρευνας:

- erevna prasinou kafe 2 - Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τον Πράσινο καφέ‘Όπως βλέπουμε, το γκρουπ που κατανάλωνε το καφέ του με εκχύλισμα πράσινου καφέ έχασε κατά μέσο όρο 5,4 κιλά ενώ όσοι έπιναν καφέ δίχως εκχύλισμα είχαν μείωση περί των 1,7 κιλών. Το ποσοστό σωματικού λίπους μειώθηκε κατά 3,6% στο γκρουπ με το εκχύλισμα και 0,7% στο άλλο γκρουπ.

 Έχει άλλα οφέλη για την υγεία ο πράσινος καφές;

Όπως έχει αναφερθεί από δοκιμές σε ζώα, συμπληρώματα χλωρογενικού οξύ παρουσιάζουν μείωση της απορρόφησης γλυκόζης. Αυτή η δράση στο μεταβολισμό της γλυκόζης μπορεί να πάρει προστατευτικό ρόλο στη διαχείριση του διαβήτη καθώς και να εξηγήσει το λόγο απώλειας βάρους. Ο πράσινος καφές επηρεάζει επίσης θετικά τα αιμοφόρα αγγεία, με σημαντικές επιπτώσεις στη καρδιακή υγεία. Ημερήσιες δόσεις μεταξύ 140-270 mg  έχουν δείξει πως κατεβάζουν τη πίεση του αίματος σε άτομα με υψηλή πίεση. Επιπλέον, το χλωρογενικό οξύ έχει αντιοξειδωτική δράση.

 Ποιες είναι οι  παρενέργειες, η δοσολογία και ο τρόπος χρήσης του πράσινου καφέ;

Τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν πως ο πράσινος καφές έχει αρκετά καλό προφίλ ασφαλείας. Στη περίπτωση όμως μιας συγκεκριμένης έρευνας, κάποιοι συμμετέχοντες αποσύρθηκαν με πονοκεφάλους και μολύνσεις του ουροποιητικού συστήματος. Με κριτήριο μόνο τις έρευνες , δεν είμαστε σε θέση να έχουμε μια πλήρη εικόνα, καθώς μπορεί κάλλιστα να πρόκειται για σύμπτωση. Ο πράσινος καφές περιέχει καφεΐνη που έχει πολυάριθμες παρενέργειες όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες. Μερικά είναι άγχος, αύξηση των παλμών κ.α..Εάν είσαι ευαίσθητος στη καφεΐνη τότε χρειάζεται προσοχή με τη χρήση του πράσινου καφέ. Το χλωρογενικό οξύ ίσως έχει καθαρτική δράση και  μπορεί να προκαλέσει διάρρεια.

Αρκετοί άνθρωποι έχουν πάθει κάποια αλλεργική αντίδραση με τη χρήση πράσινου καφέ. Η χρήση σε έγκυες γυναίκες και μικρά παιδιά δεν έχει γίνει σαφές ακόμα εάν είναι ασφαλής ή όχι. Η δοσολογία δεν είναι καθορισμένη από κάποια έρευνα ή επίσημη αρμόδια αρχή, όμως στις έρευνες που αναφερθήκαμε παραπάνω κυμαινόταν στα 120-300 mg χλωρογενικού οξύ.

Σε κάθε περίπτωση, η κάθε δίαιτα είτε γίνεται για λόγους υγείας είτε για αισθητικούς λόγους, είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση που μπορεί να έχει μεγάλες επιπτώσεις στο σώμα και στην υγεία μας. Χρειάζεται επιστημονική παρακολούθηση από αυτούς του πρέπει, από κλινικούς διαιτολόγους ή άλλους αρμόδιους επαγγελματίες υγείας.

Σχετικά Είδη